creativeartmagazine rs - Da li znate da podešavenje nove Google Analytics 4 nije automatizovano

Početak jula ove godine donosi velike promene kada je analitika u pitanju. Dugo najavljivane promene u Google analitici sada su postavljene u vidu nove platforme koja će uskoro postati relevantan izvor podataka svima koji žele da dobiju konkretne podatke sa sajta.

Kako se prethodna i nova platforma razlikuju, nije moguće nastaviti prikupljanje podataka i spojiti ih sa starim podacima, nego morate sve da radite ponovo. Podaci dobijeni na ovaj način će vam pomoći da budete u prednosti nad konkurencijom ali i prilikom boljeg rangiranja na pretraživaču i time poboljšati ne samo vaše poslovanje, nego i zaradu.

Šta donosi GA4?

Kao i svaka nova verzija, i nova GA4 platforma dolazi sa značajnim promenama koje su rezultirale potrebnim poboljšanjima u odnosu na prethodnu verziju. Jedna od ovih promena se odnosi na zaštitu podataka koja je od izuzetnog značaja svim korisnicima usled brojnih i čestih sajber napada. Više se ne prikupljaju podaci o IP adresi ali ste i dalje u prilici da prikupljate značajne podatke o vašim korisnicima.

Takođe, proces izveštavanja je nešto drugačiji i oni korisnici koji žele malo potpuniju sliku će morati da se prebace na komercijalni GA 360. Još jedna razlika je i ta što GA4 vrši merenje na osnovu događaja dok je prethodna varijanta to radila na osnovu prikaza stranica i sesija.

Kako se pripremiti na vreme?

Pošto je poznat konačan datum do kad morate da migrirate vaše podatke, znate i koji vam je krajnji rok. Ipak potrebeno je da se istakne važnost pravovremene migracije jer je vremenski faktor izuzetno značajan za vaše poslovanje.

Kada je u pitanju kompletan GA4 setup za E-commerce sajtove, potrebno je da krenete u podešavanje naloga što pre kako biste imali vremena da na vreme počnete sa prikupljenjem podataka, shvatite kako nova platforma funkcioniše ali i date šansu vašem marketing timu da nauči kako da te podatke prikupi i obradi. Ovo će vam dati prednost na tržištu jer se sa više podataka bolje donose bitne odluke vezane za budućnost vaše kompanije.

Kako stvoriti istoriju podataka?

Odgovor na ovo pitanje je vrlo jednostavan – počnite na vreme i imate priliku da stvorite bogatu istoriju koja će vam rešiti brojne dileme u poslovanju, pomoći vam da podignete poslovanje na novi nivo ali će vam takođe i dati šansu da primetite nedostatke u poslovanju koji su jasno vidljivi na osnovu dobijenih podataka.

Usmerite vašu pažnju na one segmente sajta koji su vam značajni te dobijene podatke iskoristite da poboljšate pregled vašeg sajta, omogućite bolje iskustvo posetiocima ali i targetirate određeno tržište kako biste poboljšali prodaju proizvoda. Ovo može da bude i smernica za usmeravanje i praćenje određenih podataka u sekciji koja je popularnija ili nije toliko posećena jer se na taj način proizvodi ili bolje reklamiraju ili se shvata da ne postoji tržište za njih.

Kako podesiti nalog?

Ukoliko ste koristili Google Universal Analytics, biće vam malo jasnije podešavanje i snalaženje na novoj platformi. Ipak, čak i oni korisnici koji su usavršili pregled i izveštavanje u ovoj varijanti, imaju poteškoće sa podešavanjem naloga. Kako je ovo prvi korak u novoj eri vašeg poslovanja, prepustite ovo stručnjacima koji mogu da vam pomognu.

Ako želite da olakšate sebi proces mgracije, Four Dots Data Tracking & Analytics tim je tu da vam pomogne u nameštanju i podešavanju naloga i praćenja podataka ali i da edukuje vaš tim kako da samostalno obavlja ovaj posao. Krenite na vreme sa podešavanjem naloga kako biste sebi omogućili više vremena da se snađete sa novitetima i naučite kako da iskoristite sve podatke na najbolji način.

 

Uz malo posvećenosti i učenja, možete da iskoristite sve prednosti koje donosi GA4. Već nakon prvog izveštaja će vas ova platforma oduševiti i pomoći vam da uvidite trenutno stanje vašeg sajta i na koji način možete da poboljšate njegov uticaj.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *