Završili ste obuku u auto školi, uspešno položili teorijski i praktični deo vožnje i dozvola je tu u vašim rukama. Morate biti svesni da ste još uvek početnici u vožnji, da pored vas više neće biti instuktor i da automobil sada nema duple komande. Ovo su najčešće greške koje prave vozači početnici, a neke od njih neretko se omaknu i iskusnijim vozačima.

Odlaganje vožnje posle položenog vozačkog ispita

Posle položenog vozačkog ispita, sledi pravi test vaše vožnje. Od velike je važnosti da zaboravite na strah, verujete u sebe i samo nastavite da primenjujete sve ono što ste naučili tokom obuke. Uz vas uvek može da bude neko stariji i iskusniji, ali svakako ne neko ko će da vas ometa ili grdi tokom vožnje, a i u početku vam savetujemo vožnju po kraju, kao i vožnju u ranim jutarnjim časovima vikendom kada je manji intezitet saobraćaja.

Rutina je ono što će vas učiniti sigurnijim i samostalnijim i zato ne dozvolite da vas sitne greške odvoje od volana.

Nepoznavanja saobraćajnih propisa

Auto škole, pored časova vožnje, organizuju i teorijsku nastavu koju obavezno morate pohađati. Učenje napamet, samo da bi se položio pismeni deo, može vas skupo koštati za volanom i zbog toga je izuzetno bitno da sama teorijska obuka bude interatkivna, da kandidati aktivno učestvuju, postavljaju pitanja i na taj način otklanjaju svoje nedoumice. Dobra teorijska potkovanost je preduslov i za dobru vožnju.

voznja

Dok voze, vozači ne prate saobraćajne znake i saobraćajnu signalizaciju

Saobraćajni znaci se postavljaju s desne strane puta pored kolovoza, i to u smeru kretanja vozila i pritom se vodi računa o njihovoj vidljivosti. Problem je što mnogi vozači, a tako i oni koji su skoro položili vožnju, ne znaju šta koji saobraćajni znak signalizira, a dosta vozača će priznati i da uopšte ne prati saobraćajne znake.

Zato i ne treba da čudi prelazak preko ležećeg policajca u trećoj brzini, ali to nije ono najgore što može da se desi. Vozači zanemaruju i znakove koji ukazuju na zabranu skretanja, preticanja, a posledica svega toga može biti i smrtni ishod.

Nesavesna vožnja

Kazne za prekoračenje brzine su izuzetno rigorozne, što ne treba da čudi, jer se najveći broj saobraćajnih nezgoda dešava upravo iz tog razloga.

Mladi vozači, tj. vozači početnici bi mogli da se podele u dve grupe, one koji voze oprezno, sporo, tri puta proveravaju pre nego što skrenu i one koji, poneti time što imaju vozačku dozvolu, žele da se „pokažu“, pa onda jure, voze agresivno, ne poštuju saobraćajne znake i propise, kao ni druge učesnike u vožnji. Uparvo ova, mogli bismo s pravom reći, nasilnička vožnja odnese mnoge živote.

Nevezivanje sigurnosnih pojaseva

Vožnja bez sigunosnih pojaseva je vrlo čest propust kod vozača, kako mlađih tako i starijih i uprkos tome što je bezbroj puta dokazana efikasnost ovih pojaseva u slučajevima saobraćajnih nezgoda. Neki ih svesno ne vezuju, dok drugi zaboravljaju. Preporuka je da se vezuju sigurnosni pojasevi ne samo na prednjim, već i na zadnjim sedištima.

Pričanje mobilnim telefonom i okretanje za vreme vožnje

Čak i minimalna nepažnja tokom vožnje vas može skupo koštati, pa o tome razmislite svaki put kad poželite da se javite na mobilni telefon, u brzini otkucate poruku ili se okrenete ka društvu pozadi.

Praćenje vozila ispred

Mladi i neiskusni vozači često ne obraćaju pažnju na uslove puta i saobraćajne znake, već se samo rukovode vozilom koje je isped njih, pa se tako dešava da krenu u preticanje za njim ne uverivši se u sigurnost tog poduhvata. Još jedna česta greška je i neadekvatno odstojanje.

Održavanje dovoljne i propisane udaljenosti od drugih učesnika u saobraćaju je bitan faktor sa izbegavanje saobraćajnih nesreća.

Ovo je posebno značajno u zimskim uslovima vožnje kada, zbog male razdaljine između vozila, može doći do lančanog sudara i ogromne materijalne štete, kao i povreda, čak i tragičnih posledica.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *