Zanimljivo da je se kroz upoznavanje sa karakteristikama toaleta u raznim krajevima sveta zapravo može upoznati i kultura tih zemalja. Svi svetski putnici dobro znaju da se upravo u ovakvim sitnicama kriju suštinske odlike jedne nacije i kulture.

Kreativni wc
Kreativni wc

Naime, svaka zemlja ima svoj koncept higijene, varira dostupnost vode, pa čak i vrste toalet papira koje se koriste.

Toalet u avionu kojim letite do neke destinacije vrlo verovatno može biti poslednji tip toaleta koji će vam biti poznat na putovanju.

Toalet definišu kultura, navika i konvencije određene zemlje. Sledeća lista pokazuje svu različitost naizgled jednostavnog koncepta toaleta.

Amerika – ništa bez porcelana

Amerikanci imaju mnogo naziva za toalet, ali ono što je gotovo u svakom toaletu isto jeste porcelanska wc-šolja. Tomas Kraper nije izmislio vodokotlić, ali ga je popularizovao, pa je on kod Amerikanaca u upotrebi još od 1800. godine.

Poslednjih godina sve više je u upotrebi takozvani „dual flush toilet“ uz pomoć kog može da se određuje količina ispuštene vode, pa se tako racionalnije koristi voda, a i vodi se računa o životnoj sredini. Ovakvi toaleti nastali su tokom osamdesetih godina prošlog veka, a zbog komplikovanijeg mehanizma skuplji su od onih uobičajenih. Mnogo više su popularni u Australiji, Novom Zelandu, Singapuru i Izraelu.

Čučavci i lenjivci

Svima nam je poznat koncept čučavca jer je i dalje živ u našoj zemlji, obično u školama, bolnicama i drugim državnim ustanovama.

Zanimljivo je da se onima koji odluče da putuju u Peru preporučuje da obrate pažnju kad koriste čučavce. Naime, u poslednjih 25 godina je primećeno da lenjivci žive blizu čučavaca i hrane se otpadom, pa mogu da preplaše turiste nenaviknute na ove životinje.

Bidei – da li su i dalje popularni?

Bidei preovlađuju u Evropi. Zanimljivo je da se u nekim zemljama kombinuje wc-šolja i bide da bi se dobio 2 u 1 uređaj koji zauzima manje prostora, štedi vodu jer je dovoljno samo jednom pustiti vodu da bi se obavile dve radnje koje inače zahtevaju i dva posebna uređaja, a samim tim i mnogo više mesta u toaletu.

Kod tih kombinovanih uređaja, „slavina“ je ugrađena iznad wc-šolje, dakle ne nalazi se u sklopu samog uređaja, kao kod uobičajenih bidea.

Međutim, poslednjih godina popularnost bidea primetno opada. Nekada su oni bili čak i simbol bogatstva i smatrani su za skupi dodatak, posebno tokom osamdesetih godina prošlog veka u bivšoj Jugoslaviji.

Azijski luksuzni toaleti

Mnoge azijske zemlje ulažu ozbiljan novac u uređenje toaleta, a upravo se i najskuplji toalet na svetu nalazi u jednoj od njih. U Tajvanu čak postoji i restoran koji je posvećen pokretnim toaletima i uređen je u potpunosti u tom stilu.

Japan prednjači u modernizovanju toaleta. Naime, u Japanu se proizvode wc-šolje koje mogu da skeniraju telo, zagrevaju sedište, puštaju muziku i koje imaju poklopce koji se otvaranju kad detektuju prisustvo čoveka. Te moderne wc-šolje zapravo imaju klasičan, standardni izgled, ali ono što ih izdvaja jeste ogroman broj dodatnih funkcija koje im znatno podižu cenu.

Mobilni toaleti na gradilištima u Srbiji

Čak se i u Srbiji mogu videti kranovi kako se penju mobilni toaleti na radni etaž neke zgrade na gradilištima.

Toalet na gradilištu

Ovako se optimizuje vreme za higijenske potrebe radnika tokom radnog vremena.

Kreativno, zar ne?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *