1

Iako smo više od protekle dve godine proveli veći deo svog života kod kuće, mnogi od nas jedva čekaju priliku da se vrate svojim kancelarijama. To nije samo zato da bi promenili okruženje u kojem provode svoje vreme, već i zbog toga što je rad u kancelarijama potpuno drugačiji i, za mnoge od nas, svrsishodniji i kvalitetniji od rada kod kuće.

Postoji više razloga za to, od činjenice da nas kod kuće okružuju različite stvari koje nam oduzimaju pažnju do ideje da je rad među kolegama podsticajniji i kreativniji od samostalnog rada, i zbog toga se nemojte iznenaditi ako vam neko kaže da više voli da radi iz kancelarije. Koje su, dakle, prednosti ovog vida zaposlenja i zašto je dobro organizovano i pozitivno okruženje ključno za uspeh?

Okruženi ste ljudima

U trenutku kada su postali prinuđeni da rade od kuće, mnogi su se obradovali ovoj mogućnosti jer su mislili da će moći više stvari da postignu za kraće vreme i da, povrh svega toga, provedu svo svoje slobodno vreme kod kuće. Umesto da gube dragocene sate u prevozu ili putujući do posla, mogli bi da završe svoje dnevne obaveze ranije i da im ostane više vremena za porodicu i odmor. Međutim, ovo se ispostavilo kao tačno tek u retkim slučajevima jer rad od kuće, pored svih prednosti, podrazumeva i mnogo bolju organizaciju vremena i radnog okruženja. Takođe, rad sa ljudima je izuzetno bitan kada je u pitanju obavljanje posla – okruženje ljudima pomaže kada je u pitanju kreativnost, dolazak do novih ideja ali i zajedničko rešavanje problema.

Opremljenost radnog prostora

Razmislite koliko u toku jedne radne nedelje koristite sva neophodna sredstva za rad i koje su vam mogućnosti kada je u pitanju velika količina pomagala za rad. Organizovan radni prostor je opremljen svim neophodnim i dodatnim sredstvima za rad koji vam omogućuju da obavite sve radne obaveze u najkraćem mogućem roku. Pored osnovnih stvari poput računara, štampača i skenera, biće vam neophodni dodatni elementi kao velika bela tabla, kvalitetan papir za kopiranje i sitan kancelarijski materijal koji će vam omogućiti da sve zabeležite na siguran način.

2

Jasno organizovan prostor

Kada je u pitanju rad iz kancelarije, jedna od glavnih prednosti o kojoj mnogi ne razmišljaju jeste organizacija radnog prostora. Jasno određen i organizovan prostor kada je u pitanju sto i mesto za rad su značajni ukoliko želite da obavite sve poslove u toku radnog vremena. Takođe, većina firmi ima jasno određene prostorije koje zaposleni mogu da koriste za pauze za kafu i hranu što im omogućuje kraće pauze i brz povratak na posao. Ovako jasno organizovan prostor omogućava svima da se lakše organizuju i koriste prostore koji imaju posebnu namenu kako bi u toku radnog vremena obavili posao i napravili kratak predah.

Rad u tihom i prijatnom okruženju

Većina firmi svoj radni prostor organizuje u skladu sa tipom poslovanja i uglavnom se to svodi na podeljenost prostora u kancelarije. Ovo omogućava podelu zaposlenih u timove kako bi oni koji obavljaju isti ili sličan posao bili blizu jedni drugima. Takođe, ovakva podela radnog prostora omogućava tiho okruženje jer su svi zaposleni podeljeni u više prostorija što onemogućava glasne razgovore koji će ometati ostale u kancelariji. Ovo ima pozitivan efekat i kada je u pitanju održavanje manjih sastanaka na nivou tima ili individualnih sastanaka kada je u pitanju rešavanje nekih problema ili obavljanje posla.

Radno okruženje utiče na kvalitet i kvantitet obavljenog posla i potrebno je da zaposleni provide radni dan u prijatnom radnom prostoru kako bi imali pravi podsticaj za rad. U budućnosti možemo očekivati više fokusa na boljoj organizaciji radnog okruženja i jačanju značaja bolje organizacije i opremanja prostora za rad.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *