Ukoliko spadate u red ljudi koji nisu upoznati sa načinom funkcionisanja poslovanja na globalnoj mreži, vrlo je verovatno da vam ništa neće značiti ni podatak da prilikom postavljanja sadržaja na sajt vaše kompanije treba i te kako voditi računa i o tome da bude izvršena profesionalna SEO optimizacija sajtova.
Možda ćete zatražiti objašnjenje od stručnjaka, koji vam o tome govore, a možda ćete samo pomisliti da oni vole da koriste strane reči, bez da vam ponude njihovo objašnjenje.
Prvo i osnovno što bi trebalo da imate na umu jeste da je SEO optimizacija sajtova zaista izuzetno važna. Ali o čemu se zapravo tu radi?
Reč je o posebnoj vrsti alata, koja podrazumeva prilagođavanje sadržaja na nekom sajtu, zahtevima pretrage. U pitanju je skraćenica od engleskih termina Search Engine Optimization, s tim da je u prkasi najčešće korišćena odrednica SEO optimizacija sajtova.
Kako funkcioniše SEO optimizacija sajtova?
Podrazumeva se da isključivo osobe koje su u tom poslu i koje se bave kreiranjem sadržaja za web sajtove, a koje se stručno nazivaju kopirajterima, poznaju korišćenje različitih tehnika i alata, te su specijalizovane i za postupak SEO optimizacije sajtova. Ako ste mislili da ti stručnjaci samo pišu određeni sadržaj, bez poštovanja brojnih pravila, moramo vam priznati da ste se prevarili.
Dakle, da bi sadržaj na nekom sajtu bio kvalitetno optimizovan, odnosno maksimalno prilagođen zahtevima pretraživača, potrebno je mnogo truda i rada stručnjaka koji je za pisanje specijalizovan. Upravo iz tog razloga i jeste bitna SEO optimizacija sajtova, jer će se to pozitivno odraziti kako na pozicioniranost konkretnog sajta, tako isto i na poslovanje određene kompanije, u čijem vlasništvu se konkretni sajt nalazi.
Zbog čega je SEO optimizacija sajtova toliko važna?
Nije nepoznata informacija da ukoliko neki sajt nije vidljiv, teško da će njegov vlasnik imati priliku da oseti pozitivan efekat od internet poslovanja. Naime, vrlo je važno na kojoj poziciji se konkretni web sajt nalazi, a kada korisnik interneta u pretraživač ukuca određene reči.
Da pojasnimo, SEO optimizacija sajtova je vezana uz takozvane ključne reči. Jednostavno, u pitanju su reči ili izrazi koje korisnik kuca u polje pretrage i koje služe određenom pretraživaču da ga preusmeri na neki sajt.
Upravo iz tog razloga i jeste vrlo važno da osoba koja je specijalizovana za pisanje tekstova za sajtove, maksimalno poštuje pravila koja podrazumeva SEO optimizacija sajtova, kao i da koristi odgovarajuće alate, kako bi poboljšala pozicioniranost na web pretraživaču za konkretni sajt.
Dakle, najbitnije je da sadržaj koji se nalazi na sajtu bude kvalitetan. Odmah zatim je važno da bude originalan, jer ako jednostavno uzmete sadžaj sa nekog drugog sajta i iskopirate ga na svoj, sva je prilika da će pretraživač to primetiti, pa ćete i te kako biti „kažnjeni“. A ta „kazna“ će se ogledati u pozicioniranosti vašeg sajta, što znači da sajtovi koji sadrže kopirane tekstove, najčešće bivaju prepoznati kao lažni i samim tim se ne pojavljuju na prvih nekoliko stranica pretrage za određenu reč. A to nikome nije u interesu naravno, pa je i sasvim jasno zbog čega se toliko forsira SEO optimizacija sajtova i angažovanje stručnjaka, specijalizovanih za pisanje tekstova, kojima neće pasti napamet da kopiraju sadržaje sa drugih sajtova.