Saveti koji su pred vama predstavljaju najosnovnija pravila kojih se treba držati prilikom vožnje viljuškara. Bezbedonosna pravila i procedure obezbedjuju veću bezbednost i zaštitu svih radnika na radnom mestu.
1. Lice koje upravlja viljuškarom mora biti kvalifikovano
Lice koje vozi viljuškar mora da poseduje sertifikat da je prošlo obuku i da je obučeno za upravljanje ovim vozilom.
2. Lice koje upravlja viljuškarom mora da ima odredjeno radno odelo
Radno odelo vozača viljuškara podrazumeva zaštitnu kacigu, sigurnosne cipele i fluroscentnu jaknu ili prsluk. Da ne bi slučajno došlo do nesreće ako bi se radno odelo zakačilo za neki deo mašine, ono mora biti uz telo. Vozaču je zabranjeno da masnim i mokrim rukama pritiska upravljačke i kontrolne uredjaje.
3. Lice koje upravlja viljuškarom mora obaviti kontrolu vozila
Pre nego što sedne u viljuškar vozač je u obavezi da ga pregleda tako što će proveriti uredjaj za upravljanje, kočnice i točkove, zvučne i svetlosne uredjaje,.. Ukoliko nešto nije kako bi trebalo, vozač obaveštava nadredjene i čeka da se nedostaci ili kvar otklone.
4. Lice koje upravlja viljuškarom mora da podesi uredjaje i vozilo prema sebi pre pokretanja
Vozač mora da bude celim svojim telom u viljuškaru, da namesti sedište, veže sigurnosni pojas, podesi retrovizore i kontrolne uredjaje da budu dostupni za lako i bezbedno upravljanje.
5. Vozač mora da vozi sigurnom brzinom i obraća pažnju na okolinu
Vozač se mora pridržavati propisane brzine i putanje kretanja, mora otkloniti eventualne prepreke na putu, zatim upozoravati zvučnim signalima ostale na svoje prisustvo (prilikom skretanja iza ugla, izlaska i ulaska u objekat,…) prilikom skretanja i okretanja mora usporavati, pažljivo prilaziti ivicama i utovarnim rampama. Takodje, mora držati odstojanje od ostalih vozila i uvek biti u mogućnosti da se bezbedno i sigurno zaustavi.
6. Tovar koji se prevozi mora biti stabilan i siguran
Viljuškarom se sme prevoziti samo tovar (nije dozvoljena vožnja osoba) koji se mora proveriti pre kretanja. Da ne bi došlo do prevrtanja viljuškara, povreda i nesreća, tovar treba da bude postavljen na obe viljuške, da ne prelazi dozvoljenu težinu, viljuške moraju biti nisko postavljene, tovar nagnut unazad i vrh viljuške se ne sme upotrebljavati kao poluga za podizanje težeg tereta. Palete koje se koriste ne smeju biti oštećene i deformisane.
7. Vidljivost uvek mora uvek biti dobra
Kada se viljuškar kreće u rikverc vidljivost i preglednost mora da bude dobra. U slučaju da nije, vozač može zamoliti nekog da mu pomogne u navodjenju.
8. Pažljivo oko jarbola
Kada je tovat podignut nije dozvoljeno prisustvo oko viljuškara i tovara. Padanje tovara može dovesti do nesreće. Što dalje od jarbola treba držati ruke i stopala.
9. Sipanje goriva
Gorivo se može natočiti samo na specijalno predvidjenim prostorima koji imaju dobru ventilaciju. Pre sipanja goriva viljuškar se mora isključiti i otvoren plamen nije dozvoljen.
10. Procedura nakon završetka rada
Viljuškar se parkira na obeleženom parking mestu i ne sme se upaljen ostavljati bez nadzora. Nakon parkiranja viljuške se spuštaju skroz dole, povlači se ručna kočnica, isključuje vozilo, vade ključevi i tek onda se izlazi iz viljuškara.