Zanimljivo da je se kroz upoznavanje sa karakteristikama toaleta u raznim krajevima sveta zapravo može upoznati i kultura tih zemalja. Svi svetski putnici dobro znaju da se upravo u ovakvim sitnicama kriju suštinske odlike jedne nacije i kulture.
Naime, svaka zemlja ima svoj koncept higijene, varira dostupnost vode, pa čak i vrste toalet papira koje se koriste.
Toalet u avionu kojim letite do neke destinacije vrlo verovatno može biti poslednji tip toaleta koji će vam biti poznat na putovanju.
Toalet definišu kultura, navika i konvencije određene zemlje. Sledeća lista pokazuje svu različitost naizgled jednostavnog koncepta toaleta.
Amerika – ništa bez porcelana
Amerikanci imaju mnogo naziva za toalet, ali ono što je gotovo u svakom toaletu isto jeste porcelanska wc-šolja. Tomas Kraper nije izmislio vodokotlić, ali ga je popularizovao, pa je on kod Amerikanaca u upotrebi još od 1800. godine.
Poslednjih godina sve više je u upotrebi takozvani „dual flush toilet“ uz pomoć kog može da se određuje količina ispuštene vode, pa se tako racionalnije koristi voda, a i vodi se računa o životnoj sredini. Ovakvi toaleti nastali su tokom osamdesetih godina prošlog veka, a zbog komplikovanijeg mehanizma skuplji su od onih uobičajenih. Mnogo više su popularni u Australiji, Novom Zelandu, Singapuru i Izraelu.
Čučavci i lenjivci
Svima nam je poznat koncept čučavca jer je i dalje živ u našoj zemlji, obično u školama, bolnicama i drugim državnim ustanovama.
Zanimljivo je da se onima koji odluče da putuju u Peru preporučuje da obrate pažnju kad koriste čučavce. Naime, u poslednjih 25 godina je primećeno da lenjivci žive blizu čučavaca i hrane se otpadom, pa mogu da preplaše turiste nenaviknute na ove životinje.
Bidei – da li su i dalje popularni?
Bidei preovlađuju u Evropi. Zanimljivo je da se u nekim zemljama kombinuje wc-šolja i bide da bi se dobio 2 u 1 uređaj koji zauzima manje prostora, štedi vodu jer je dovoljno samo jednom pustiti vodu da bi se obavile dve radnje koje inače zahtevaju i dva posebna uređaja, a samim tim i mnogo više mesta u toaletu.
Kod tih kombinovanih uređaja, „slavina“ je ugrađena iznad wc-šolje, dakle ne nalazi se u sklopu samog uređaja, kao kod uobičajenih bidea.
Međutim, poslednjih godina popularnost bidea primetno opada. Nekada su oni bili čak i simbol bogatstva i smatrani su za skupi dodatak, posebno tokom osamdesetih godina prošlog veka u bivšoj Jugoslaviji.
Azijski luksuzni toaleti
Mnoge azijske zemlje ulažu ozbiljan novac u uređenje toaleta, a upravo se i najskuplji toalet na svetu nalazi u jednoj od njih. U Tajvanu čak postoji i restoran koji je posvećen pokretnim toaletima i uređen je u potpunosti u tom stilu.
Japan prednjači u modernizovanju toaleta. Naime, u Japanu se proizvode wc-šolje koje mogu da skeniraju telo, zagrevaju sedište, puštaju muziku i koje imaju poklopce koji se otvaranju kad detektuju prisustvo čoveka. Te moderne wc-šolje zapravo imaju klasičan, standardni izgled, ali ono što ih izdvaja jeste ogroman broj dodatnih funkcija koje im znatno podižu cenu.
Mobilni toaleti na gradilištima u Srbiji
Čak se i u Srbiji mogu videti kranovi kako se penju mobilni toaleti na radni etaž neke zgrade na gradilištima.
Ovako se optimizuje vreme za higijenske potrebe radnika tokom radnog vremena.
Kreativno, zar ne?