Često čujemo priče na temu komunikacije i sredstava kojima se ona obavlja poslednjih godina. I dok mnogi koriste uređaje poslednje generacije i trude se da isprate najnovija dostignuća, drugi pak tvrde da nas je preterana upotreba tehnologije potpuno otuđila i dovela do brojnih negativnih posledica. Ono što je evidentno je to što je svi koriste, ali je pitanje u kolikoj meri i za koje potrebe.

Poslovna komunikacija

Elektronska komunikacija je danas zastupljena u svim kompanijama, bile one velike, sa više stotina zaposlenih, ili sasvim male. Stari dobri fiksni telefon skoro da je otišao u zaborav, pošto su primat dobili mobilni telefoni, tableti, laptopovi i razni drugi uređaji. Ponuda uređaja za komunikaciju nikad nije bila veća i svakoga dana se pojavljuju novi i inovirani već postojeći modeli. Kompanije koje se bave proizvodnjom tehnoloških sredstava se utrkuju koja će ponuditi konkurentnije cene, bolje uređaje i raznovrsnije softvere. Zaposleni imaju mogućnost da kontaktiraju jedni sa drugima i obavljaju radne zadatke, a da pri tom ne moraju da borave u istoj prostoriji, pa čak ni telefonom da razgovaraju. Celokupna komunikacija se obavlja putem e-maila ili preko neke od aplikacija namenjenih za tu svrhu. Na ovaj način mogu da šalju razne slike i dokumenta, što značajno olakšava i ubrzava proces rada.

Privatna komunikacija

Kako je tehnologija našla svoje mesto u poslovnom životu ljudi, skoro ništa manje ne zaostaje ni u privatnoj sferi. Postalo je normalno da članovi porodice ili prijatelji komuniciraju putem društvenih mreža ili sms poruka više nego „oči u oči“. Naravno, ovakva komunikacija je odlična u situacijama kada su ljudi kilometrima daleko, ali ona uzima primat i kada to nije neophodno. Kažu da ko danas nema profil na društvenim mrežama, taj kao da i ne postoji. Sasvim je uobičajena  pojava deliti svoj život sa stotinama i hiljadama „prijatelja“, ali pitanje je koliko je to zapravo normalno.

Prednosti

Sigurno je da je napredovanje tehnoloških inovacija dovelo do napretka celokupne civilizacije u raznim aspektima. Brz protok informcija putem interneta doprineo je da u svakom trenutku možemo da znamo šta se događa u bilo kom mestu na planeti, da se poslovi u multinacionlanim kompanijama brzo sklapaju i obavljaju, a da službenici ne moraju svakodnevno da putuju kako bi izvršili određene zadatke i tako dalje. Primera je bezbroj. Najveći benefiti su u pogledu brzine i isplativosti obavljanja određenih aktivnosti.

Nedostaci

Sa pojavom interneta i društvenih mreža, što je u osnovi prvobitno imalo za cilj da olakša komunikaciju i život učini jednostavnijim, dolazi i do raznih zloupotreba. Da bi se neželjeni događaji sveli na najmanju moguću meru, potrebno je biti obazriv i posedovati određena znanja koja će doprineti da se korišćenje blagodeti koje nosi elektronska komunikacija ne pretvore u noćnu moru. Naime, ostavljanjem ličnih podataka na globalnoj mreži lako možete postati žrtva krađe identiteta i drugih mahinacija. Takođe je moguće i preuzimanje i multimedijalnih sadržaja sa naloga na društvenim mrežama, kao i prisluškivanje Vibera i drugih popularnih aplikacija, čitanje sms-ova i slušanje razgovora.

Umerenost i oprez najbolja kombinacija

Jedno je sigurno – nemoguće je ostati izolovan i ne koristiti pogodnosti savremenog doba kada je komunikacija u pitanju. Ostaje samo da odaberemo da li ćemo svoj život „servirati na tacni“ znanim i neznanim ljudima ili ćemo birati s kim ćemo deliti informacije i u koju svrhu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *