creativeartmagazine rs - Uređenje enterijera poslovnih prostora_ Na šta sve treba obratiti pažnju1

Jedna od osnovnih funkcija poslovnog prostora jeste da obezbedi prijatnu i stimulativnu atmosferu za rad, kao i da bude maksimalno prilagođena potrebama zaposlenih. Ni ne čudi zašto sve ozbiljnije kompanije pridaju veliki značaj ovom segmentu i investiraju u izgled svojih kancelarija. Okruženje u kome borave zaposleni utiče na njihovu produktivnost, što se odražava i na konačne poslovne rezultate.

Sa druge strane, briga o enterijeru poslovnog prostora jeste i briga o samim zaposlenima, budući da je kancelarija mesto gde dnevno provodimo gotovo polovinu svog dana. Postoji više činilaca koji su presudni za kreriranje udobnog i prijatnog radnog prostora , a koje ne smemo izostaviti kada se bavimo uređenjem i organizovanjem poslovnih prostorija. 

Funkcionalnost i udobnost

Jedna od polaznih tačaka prilikom opremanja poslovnog prostora svakako jeste funkcionalnost, koja se postiže detaljnim planiranjem i pažljivim odabirom svih elemenata. Cilj svake radne prostorije jeste da svakom zaposlenom obezbedi dovoljno prostora za uobičajene radne aktivnosti, a da pritom zadovolji potrebnu udobnost.

Minimalistički nameštaj koga karakterišu manje dimenzije i svedenost, odlično će se uklopiti u gotovo svaki prostor i isključiti eventualnu prenatrpanost. Lako se kombinuju sa ostatkom kancelarijskog asortimana i dekorativnim elementima. Ergonomski nameštaj je najbolje rešenje kada govorimo o udobnosti, imajući u vidu da je ona neizostavna stavka svake kvalitetno opremljene kancelarije. 

Opremljenost

Kako bi vaši zaposleni u svakom trenutku adekvatno obavljali radne zadatke i bili motivisani, neophodno im je omogućiti odgovarajuću opremu za rad. U zavisnosti od prirode posla, kvalitetan računar sa potrebnim programima predstavlja osnovu svakog radnog mesta. Uz to se podrazumeva i pouzdana internet mreža koja će obezbediti nesmetano funkcionisanje svakodnevnih aktivnosti zaposlenih i pružiti sigurnost u smislu zaštite podataka i poverljivih informacija.

Prostor za skladištenje kancelarijskog materijala i dokumentacije obavezan je deo gotovo svakog dobro opremljenog prostora. U njegovom asortimanu se nalaze i kvalitetni toneri za laserske štampače, kao i drugi potrošan materijal bez koga nijedna firma ne može da funkcioniše. Važno je imati u vidu da deo za odlaganje ipak treba da se nalazi nadohvat ruke i u svakom trenutku bude dostupan zaposlenima. 

creativeartmagazine rs - Uređenje enterijera poslovnih prostora_ Na šta sve treba obratiti pažnju2

 

Obratite pažnju na osvetljenje

Uređenost poslovnog prostora ogleda se i u prisutnosti dovoljne količine prirodnog osvetljenja. Iako naizgled, ova stavka ne zvuči kao da je od velike važnosti, zapravo ima ogroman uticaj na produktivnost zaposlenih i zaslužna je ostvarivanje dobrih poslovnih rezultata. Mračni prostori deluju destimulativno i čine da se osećamo umornijima, što za ishod ima prevremeni gubitak energije i manjak motivacije.

Kako biste obezbedili dovoljnu količinu prirodne svetlosti, odaberite prozore većih dimenzija, a ukoliko ipak nemate uticaja na njihov odabir, opredelite se za LED rasvetu. Ona već dugi niz godina predstavlja praktično rešenje za rasvetu poslovnih prostora, a pored ekonomičnosti, ima i svoje ekološke prednosti. 

Kutak za opuštanje

Svakom zaposlenom je tokom napornog radnog dana potreban predah i trenuci opuštanja. A to ne može imati ukoliko sedi za računarom i vreme za pauzu provodi za radnim stolom. I tog razloga, prostori namenjeni odmoru bivaju izmešteni iz kancelarija i predstavljaju zaseban kutak.

Veoma često su opremljeni lejzi begovima ili drugim sličnim nameštajem, koji će zaposlenom pružiti potrebno opuštanje i na trenutak ga odvojiti od ustaljenog poslovnog raspoloženja. Čajna kuhinja je sastavni deo ovakvih prostorija, a nekada se dešava da kutak za odmor postane i mesto za neformalni sastanak, gde okupljeni razmenjuju ideje u opuštenijoj atmosferi od uobičajene. 

Dekoracija kao bitan faktor

Trendovi uređenja poslovnog prostora obiluju različitim stilovima, a provereni dizajnerski časopisi i blogovi vam mogu biti od pomoći prilikom donošenja ključnih odluka. Zidovi svetlijih boja otvaraju prostor i čine ga prostranijim, a takođe su i mnogo prijatniji i stimulativnije za rad u odnosu na upadljive boje poput zelene, crvene ili žute. Bela boja ostavlja mogućnost lakšeg kombinovanja sa drugim dekorativnim elementima, i najlakša je za održavanje. Ne zaboravite da vaše poslovne prostorije oplemenite biljkama, koje pored pozitivnog vizuelnog efekta, imaju i zdravstvene benefite. 

Dizajniranje poslovnog prostora je sveobuhvatan proces koji izuskuje mnogo stpljenja i planiranja, kako bi se zaposlenima omogućili što bolji uslovi rada,i zadovoljila neophodna udobnost i funkcionalnost. 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *