Postoji nekoliko različitih načina za brendiranje artikala,  pomoću različite štampe možete pripremiti svoje reklamne materijale.

Od vrste materijala od kojeg treba napraviti promo materijal zavisi koja će tehnika štampe biti izabrana. Za upaljače i plastične olovke najčešće se koristi tampon štampa. Ipak, u poslednje vreme je sve popularnija digitalna štampa, jer je zahvaljujući njoj moguće štampanje u različitim bojama. Gravura se najradije izvodi na metalnim predmetima, a štampa na tekstilu obično je vez ili sito štampa.

Najpopularnije vrste štampe su laserska gravura, tampon štampa, stiker, digitalna štampa, suvi žig i dr. Digitalna stampa na tekstilu je posebno tražena. Najčešće se štampa na tekstilu koristi u marketinške svrhe, odnosno za brendiranje različitih proizvoda i promo materijala. 

Kada se bira laserska gravura?

Jedna od najsavremenijih tehnika jeste laserska gravura. Za nju je karakteristična upotreba laserskog snopa za precizno graviranje drvenih predmeta, predmega plastike, klirita i različitih vrsta metala.

Reč je o tehnici koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim, jer proizvodi utisam glamuroznosti, elegancije i ekskluzivnosti. Postojan je otisak koji gravura pravi, veoma je dugotrajan, a karakteristiše ga to što se ne može izlizati ili ogrebati.

Kod ove tehnike štampe nije moguće izabrati boju, jer materijal koji se gravira može imati sivi, sjajni, zlatni, mat ili sivi otisak. Međutim, pri štampanju se odmah zna kakva će boja otiska biti.

Od materijala koji se gravira i zavisi koja će se vrsta lasera koristiti, pa se razlikuju dve osnovne vrste. Za plastificirane, eloksiranr ili gumirane artikle koristi se CO2, kao i za predmete od skaja, drveta i klirita. Za svaku vrstu metala i plastike koristi se YAG koji je nešto skuplji, ali mnogo savremeniji metod štampe. Ova vrsta štampe može da se korosti i kod niklovanih predmeta, hromiranih metala ili predmeta koji su od nerđajućeg čelika.

Zbog izdržljivog i postojanog otiska se uvek rado preporučuje gravura.

Kada se koristi stiker?

Odštampana nalepnica koja je isečena u onom obliku koji klijent zahteva jeste 3D stiker koji se dodatno prekriva prozirnom plastičnom smolom.

Zahvaljujući smoli nastaje kapljičasti, odnosno ovalni oblik. Upravo zbog toga su stikeri odlični pri brendiranju privezaka ili drugih sličnih artikala kod kojih želite da istaknete pun kolor vašeg logoa. A vekma zanimljiv trodimenzionalni efekat stikerima daje poliuretanska smola.

Iako mogu da se nalepe na različite materijale, posebno obratite pažnju na određene predmete kod koji će brendiranje stikerima imati pravi efekat.

Čemu služi tampon štampa?

Odabrana slika se na razne oblike i površine nanosi pomoću tehnike koja se naziva tampon štampa i kod koje se unapred priprema kliše, silikonsko jastuče i specijalne boje. Najčešće se koristi ova tehnika i veoma je popularna ne samo zbog povoljne cene izrade već i zbog široke primene. Tampon štampa se najčešće upotrebljava za brendiranje privezaka, olovaka i upaljača.

Brendiranje pomoću suvog žiga

Ako birate suvi žig kao metod za brendiranje artikala onda znajte da se za ovu tehniku boja ne upotrebljava. Udebljani otisak nastaje kada se kombinuju pritisak, kliše, visoka temperatura i odgovarajuća podloga. Suvi žig se najpre koristi za brendiranje rokovnika i predstavlja odlično kreativno rešenje, a veoma je dugotrajan i postojan.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *