Izvestan je broj mladih talenata koji se nisu otisnuli u svet modeling iz razloga što su ustuknuli pred brojnim predrasudama vezanim za ovaj posao. Srećom, u današnje vreme je sve lako proveriti, pa tako i saznati kako zapravo funkcioniše svet mode, a samim time, kako odabrati pravu agenciju i izgraditi uspešnu karijeru modela ili manekena.
Modna agencija je posrednik između klijenta i modela. Njen zadatak je da obuči modela i adekvatno ga predstavi klijentu, i sa druge strane da obezbedi što veći broj klijenata kako bi sebi obezbedila poziciju na tržištu. Modna agencija ugovorom štiti prava svojih članova i dužna je da se postara da sve protekne kako je i dogovoreno i da obe strane ( klijent-model) budu ispoštovane.
U interesu svake ozbiljne modne agencije da ima što veći broj članova, kako bi u svakom trenutku mogla da odgovori trenutnim zahtevima tržišta i time obezbedi ili ojača svoju poziciju.
Ipak, postoje pitanja i kontroverze koje prate modni svet, a mi ćemo se potruditi da vam damo odgovore na njih.
Da li ću biti prevaren?
Ovo je najčešće pitanje koje postavljaju zainteresovani za pristupanje modnoj agenciji. Pre nego što pristupite modnoj agenciji najvaznije je dobro se raspitati. Posebnu pažnju treba odratiti na sledeća pitanja:
- Koliko dugo postoji agencija kojoj želim da se priključim? Opstanak na tržištu je pokazatelj da agencija aktivno radi i da ima načine da obezbedi poslove za svoje modele.
- Da li agencija sarađuje sa organizatorima modnih revija i producentskim kućama? Da bi agencija opstala i aktivno radila, potrebno je da obezbedi dovoljan broj klijenata. Od toga zavisi količina posla i broj angažovanih modela. Najpoželjnija varijanta je da agencija ima svoje projekte na kojima zapošljava isključivo svoje članove.
- Da li su potrebna ulaganja?
Kao kod bilo kog sporta i drugog hobija, ulaganja su izvesna. Na modelu je da izabere način, shodno svojim mogućnostima, na koji želi da se prezentuje.
Takođe, s obzirom da se radi o angažovanjima na osnovu fizičkog izgleda, neophodan je rad na sebi. To se ne ograničava samo na zdravu ishranu, negu tela i fizičku aktivnost, već i na sticanje samopouzdanja i neodustajanje prilikom prve prepreke.
Da li mi agencija daje garanciju da ću uspeti?
Agencija vam ne može garantovati više od toga da će vas, kao modela, prezentovati klijentima. Ovo važi u Srbiji isto kao i u svetu. Od trenutnih zahteva klijenata, i vašeg predstavljanja zavisi da li ćete dobiti angažovanje ili ne. Veoma je važno postaviti realna očekivanja i konstantno raditi na sebi.
Nikada ne znate kada će doći vaše vreme i kada ćete baš vi odgovarati zahtevu.
A sa prvim vellikim angažmanom, pokazaće se i isplatiti prethodno uložen trud. U tome se modna scena ne razlikuje puno od pozorišne: trud, rad, talenat i posvećenost se jednostavno vide, a to je ono što se ceni i što će doneti nove angažmane.
Kako da budem siguran da se iza agencije ne krije nešto drugo?
Vratićemo se na sam početak i ponoviti da je veoma važno dobro se raspitati. Svaka ozbiljna modna agencija ne sme sebi dozvoliti da na bilo koji način bude dovedena pod sumnju. Veoma je važno da se model oseća sigurno, a za to će se potruditi zaposleni u agenciji.
Takođe treba obratiti pažnju kako zaposleni u agenciji komuniciraju sa maloletnim članovima. Ukoliko se ne insistira na prisustvu i komunikaciji s roditeljima, može se sumnjati u profesionalnost agencije.
*Autor teksta je Jelena Pindović, kasting menadžer modne agencije Select